Robi wrażenie.

Arocs do 500 ton

Robi wrażenie.

Gdy robi się ciężko, ta ciężarówka ułatwia Ci pracę: Arocs do transportu ciężkiego przewozi na plac budowy do 500 t masy całkowitej i wspiera Cię podczas jazdy dzięki licznym funkcjom.

Highlights

Łatwy transport ciężkich ładunków.

Dzięki Arocsowi do 500 t przetransportujesz do celu także naprawdę ciężkie ładunki – do przodu, do tyłu, pod górę lub w dół. Dzięki inteligentnej technologii, wysokiemu poziomowi komfortu i łatwej obsłudze.

Precyzyjne manewry.

Wyjątkowo precyzyjne manewrowanie umożliwia sprzęgło hydrauliczne. Chroni ono ładunek dzięki transportowi niemal bez szarpnięć i precyzyjnie dozowanemu hamowaniu – i pomaga w precyzyjnym manewrowaniu.

Komfort pracy i mieszkania

Jeśli Twoja praca miałaby trwać dłużej niż jeden dzień, dzięki wariantom kabiny kierowcy StreamSpace i BigSpace masz do wyboru dwie przestronne opcje.

Praktyczne programy jazdy

Niezależnie od tego, czy chodzi o jazdę bez ładunku, czy z dużym obciążeniem w trudnym terenie na placu budowy: dzięki trzem wybieranym trybom jazdy A-STANDARD, A-ECONOMY, A-HEAVY lub ręcznemu programowi jazdy MANUAL masz do dyspozycji cztery opcje, aby jeszcze bardziej precyzyjnie kierować swoją ciężarówką do transportu ciężkiego.

Połączenie mocy i precyzji.
Technika
Technika

Połączenie mocy i precyzji

Twój Arocs do 500 t jest wyposażony w mocną i niezawodną technologię, dzięki której możesz wygodnie przetransportować ciężkie ładunki do celu: Dzięki silnikom Euro VI, automatycznemu systemowi przełączania biegów PowerShift Advanced i sprzęgłu hydraulicznemu Arocs do 500 t nie zawiedzie Cię nawet na ekstremalnych trasach. Dzięki swojemu wytrzymałemu napędowi zapewnia moc wymaganą w transporcie ciężkim, nawet przy maksymalnym obciążeniu. Aby to się udało, Twoja ciężarówka posiada wyjątkowo wytrzymałą konstrukcję podwozia, zawieszenia i ramy.

Sprzęgło hydrauliczne

Precyzyjne manewrowanie z milimetrową dokładnością.

Niemal niezużywające się ruszanie, transport niemal bez szarpnięć i precyzyjnie dozowane hamowanie: sprzęgło hydrauliczne chroni ładunek i ułatwia manewrowanie. Przy prędkości krokowej opóźniacz (retarder) pierwotny zapewnia tryb hamowania ciągłego z dużą mocą hamowania.

Wyjątkowo precyzyjnie można manewrować podczas manewrów, które wymagają jazdy w kierunku przeciwnym do włączonego biegu: dzięki temu możesz cofać z dokładnością do milimetra przy włączonym biegu do jazdy do przodu bez konieczności naciskania hamulca podstawowego. Prędkość toczenia kontrolujesz za pomocą pedału gazu.

Tak samo jest w drugą stronę: jeśli na przykład podczas jazdy w dół jedziesz zestawem wielomaszynowym do przodu na biegu wstecznym, pojazd za przyczepą może hamować, utrzymując w ten sposób cały zestaw w stanie rozciągniętym. Również w tym przypadku hamujesz za pomocą pedału gazu bez konieczności używania hamulca podstawowego.

Osłona boczna z wlotami powietrza chłodzącego

Wloty powietrza w osłonie bocznej zapewniają bardzo dobry dopływ powietrza chłodzącego – aby Twoja ciężarówka nie pociła się nawet podczas ciężkiej eksploatacji.

Sprzęg do transportu ciężkiego z przodu

Pchanie zamiast ciągnięcia? Nie ma problemu: we wzmocnionym wsporniku sprzęgu przyczepy zamontowany jest sprzęg przedni wielopoziomowy. Opcjonalnie można zamontować hak holowniczy do transportu ciężkich ładunków Rockinger, który przy wolnej jeździe jest dopuszczony do 500 t całkowitej masy zestawu ciężarowego.

Reflektory z sygnaturą świetlną

Trwałe reflektory LED lub reflektory halogenowe – wybór należy do Ciebie. Oba warianty zapewniają dobre oświetlenie i wyróżniają się charakterystyczną sygnaturą świetlną na drodze. Masz również możliwość zamówienia reflektorów roboczych, które świecą do tyłu, do przodu i na boki, zapewniając pełną widoczność podczas załadunku ciężkich ładunków.

Osie tylne z zawieszeniem pneumatycznym

Wybierz zawieszenie, które Ci odpowiada: Czteromiechowe zawieszenie pneumatyczne zapewnia większy komfort i lepszą stateczność na drodze – nawet na wymagających trasach. Zawieszenie pneumatyczne umożliwia transport do 13,4 t na osi tylnej. W przypadku większych ładowności właściwym wyborem jest zawieszenie stalowe na osi tylnej. Umożliwia ono załadunek do 16 t i amortyzację do 18 t.

Zbiornik sprężonego powietrza

Podczas precyzyjnego manewrowania ciężarówka zużywa niewiele sprężonego powietrza, nawet na wzniesieniach lub spadkach. Sprzęgło hydrauliczne pracuje stale, jest stabilne termicznie i niemal całkowicie nie ulega zużyciu. Umożliwia to hydrauliczną jazdę do przodu i do tyłu lub utrzymanie ciężarówki nawet z bardzo ciężkimi ładunkami. Korzyści dla Ciebie: w tak wymagających sytuacjach na drodze rzadko będziesz musiał używać hamulca podstawowego.

Sprzęg do transportu ciężkiego z tyłu

Ciągnie niemal wszystko, co podczepisz: hak holowniczy do transportu ciężkich ładunków RO56 jest przeznaczony do tego, aby powoli dojechać do celu zestawem ciężarowym o masie całkowitej do 500 t. Opcjonalnie można zastosować hak holowniczy RO58, uzyskując w ten sposób masę przyczepy do 1000 t.

Układ chłodzenia z tyłu

Gdy Twój Arocs do 500 t osiąga maksymalną moc, nadal pozostaje chłodny: dwie chłodnice zapewniają stabilność termiczną układu chłodzenia Twojej ciężarówki na dłuższych trasach i przy ciężkim ładunku. Również olej napędowy jest utrzymywany w efektywnym zakresie temperaturowym przez dodatkowo zamontowaną chłodnicę paliwa. Pozwala to utrzymać stałą wydajność silnika i zmniejszyć zużycie paliwa.

Sprzęg siodłowy i mechanizm przesuwny

Dzięki mechanizmowi przesuwnemu do ciężkich ładunków możesz optymalnie i indywidualnie ustawić wysunięcie siodła dla różnych rozkładów nacisku na osie.

Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo

Uważni pomocnicy na pokładzie.

Na placu budowy i w drodze do niego: Dzięki innowacyjnym systemom wspomagającym kierowcę jesteś bezpieczny w trasie. Dzięki temu możesz wcześnie rozpoznawać zagrożenia, odpowiednio wcześnie hamować i zachować kontrolę nad sytuacją na drodze.

Przewidująca jazda: Najnowsza wersja Active Brake Assist może teraz jeszcze lepiej rozpoznawać przeszkody i krytyczne sytuacje – i reagować wyraźnymi sygnałami ostrzegawczymi aż po automatyczne hamowanie całkowite.

Bezpieczeństwo po obu stronach w standardzie: Active Sideguard Assist najnowszej generacji oferuje jeszcze lepsze wsparcie podczas zmiany pasa ruchu, wyprzedzania i skręcania w sytuacjach ograniczonej widoczności.

Zachowuje kontrolę: Front Guard Assist może monitorować obszar przed pojazdem i wspomagać kierowcę sygnałami ostrzegawczymi w przypadku możliwych zagrożeń – dla bezpieczniejszego ruszania, manewrowania i skręcania.

System kamery cofania

Zachowanie bezpiecznej odległości: Asystent utrzymywania odległości może kontrolować odległość od poprzedzającego pojazdu i automatycznie dostosowywać prędkość. Ponadto system Predictive Powertrain Control w razie potrzeby predykcyjnie reguluje odległość, aby wykorzystać fazy rozpędzania się – bez przekraczania bezpiecznej odległości.  

Doradztwo i usługi
Doradztwo i usługi

Serwis w pakiecie.

Dzięki temu Twoja ciężarówka pozostanie dłużej tam, gdzie zarabia pieniądze: na drodze. Indywidualne umowy serwisowe, gęsta sieć warsztatów i dostępny przez całą dobę serwis Mercedes‑Benz Trucks Service24h pozwalają maksymalnie skrócić czasy przestojów. Podczas serwisowania – a nawet w rzadkich przypadkach awarii.

Mercedes-Benz Trucks ServiceContracts
Mercedes‑Benz Trucks ServiceContracts

Więcej w pakiecie dla długotrwałego użytku.

Dzięki Mercedes‑Benz Trucks Complete Twoja ciężarówka jest opłacalna w trasie. I to do 96 miesięcy lub 1 miliona km przebiegu całkowitego. Kompletny pakiet serwisowy obejmuje przeglądy, naprawy, wymianę części eksploatacyjnych i wiele więcej.

Usługi cyfrowe

Pozwól sobie na odrobinę cyfrowej pomocy w zarządzaniu pojazdami, aby zwiększyć dochodowość procesów związanych z Twoimi samochodami ciężarowymi: dzięki inteligentnym usługom, takim jak Mercedes‑Benz Trucks Uptime, Fleetboard, TruckLive oraz portalowi dla klientów My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks. Korzystaj z lepszego planowania przeglądów, krótszych wizyt w warsztacie, większej przejrzystości w trasie – lub dynamicznego planowania trasy na podstawie danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Nawiasem mówiąc: Nasz serwis Mercedes‑Benz Trucks Service24h zapewnia jeszcze szybszą pomoc w razie awarii, jeśli ma dostęp do cyfrowych danych Twojej ciężarówki.

Usługi cyfrowe

Usługi cyfrowe.

Fleetboard

Fleetboard

Dzięki Fleetboard zwiększysz wydajność swojej floty i zmniejszysz koszty oraz zużycie. Narzędzie do zarządzania flotą dostarcza dane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu w codziennym transporcie możesz prowadzić swoją ciężarówkę w sposób szczególnie ekologiczny i oszczędzający paliwo. Nawet jeśli Twoja ciężarówka jest już bardzo ekonomiczna, dzięki usłudze analizy eksploatacji Fleetboard można jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa. Na podstawie szczegółowej oceny indywidualnego stylu jazdy Twoich kierowców generowane są ważne informacje i zalecenia dotyczące jazdy, które prowadzą do poprawy stylu jazdy i związanej z tym efektywności zużycia paliwa. 

MercedesBenz Trucks Uptime

Mercedes‑Benz Trucks Uptime sprawdza podczas uruchamiania status wielu systemów Twojej ciężarówki. W razie wykrycia krytycznego stanu może wysłać predykcyjne wskazówki dotyczące napraw i serwisowania. Dzięki temu możesz szybciej reagować i w miarę możliwości unikać przewidywalnych awarii. Pozwala to skrócić czasy przestoju. I zmniejszyć związane z tym koszty.

Mercedes‑Benz Trucks Uptime

My TruckPoint for MercedesBenz Trucks i TruckLive

Zarządzaj swoimi pojazdami oraz powiązanymi umowami i informacjami: Zrobisz to w prosty sposób za pomocą My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks, cyfrowego portalu dla klientów. Możesz tutaj również zarejestrować swoją ciężarówkę i otrzymać trzy lata bezpłatnego dostępu do TruckLive. Po upływie bezpłatnego 36-miesięcznego okresu możesz wykupić TruckLive jako płatną usługę. Dopóki jesteś klientem płatnych usług Fleetboard lub umów serwisowych Mercedes‑Benz Trucks, usługa TruckLive pozostaje bezpłatna również po okresie 36 miesięcy.

Usługa TruckLive to Twój wstęp do naszego świata usług cyfrowych. Umożliwia ona dynamiczne prowadzenie do celu. Dodatkowo oferuje przydatne funkcje, takie jak efektywne zarządzanie przeglądami oraz wiele innych, specyficznych usług, które są dostępne od razu.

  • Ulepszone zarządzanie przeglądami dzięki aktualnym prognozom okresów międzyprzeglądowych
  • Komunikaty o zdarzeniach dotyczące koniecznych działań naprawczych
  • Przejrzystość stanu pojazdu, od zużycia hamulców po ciśnienie w oponach
  • Krótszy czas jazdy i lepsze możliwości planowania dzięki danym o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w nawigacji pojazdu
  • Cyfrowo i bezpłatnie: Umowy dotyczące My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks i aktywacja TruckLive dla Twoich pojazdów1,2
  • Zgłoś jako zarejestrowany klient awarię bezpośrednio online poprzez My TruckPoint for Mercedes‑Benz Trucks

1 Po upływie bezpłatnego 36-miesięcznego okresu możesz wykupić TruckLive jako płatną usługę. Dopóki jesteś klientem płatnych usług Fleetboard (Fleetboard Paid Services) lub umów serwisowych Mercedes‑Benz Trucks, usługa TruckLive pozostaje dla Ciebie bezpłatna również po okresie 36 miesięcy.

2 O ile Twoje pojazdy spełniają wymagania techniczne TruckLive.

Usługi finansowania
Usługi finansowania

Idealnie dopasowane rozwiązania.

Indywidualnie dopasowane usługi finansowania Daimler Truck Financial Services: Daimler Truck Financial Services oferują indywidualne rozwiązania dostosowane do Twojej ciężarówki i firmy – niezależnie od tego, czy chcesz tylko korzystać z pojazdu, czy nabyć go na własność.4

Gwarancja

Gwarancja obejmująca wiele przypadków.

Oprócz 12-miesięcznej gwarancji na cały pojazd przy nieograniczonym przebiegu, rozszerzona gwarancja Mercedes‑Benz Trucks na 36 miesięcy obejmuje części układu napędowego. Dotyczy ona grup części w obszarze silnika, skrzyni biegów, wału przegubowego (wałów przegubowych) i osi napędowej (osi napędowych) w zależności od rodzaju eksploatacji do maks. 250 000km.

Gwarancja
Dane techniczne
Dane techniczne

Arocs do 500 ton w szczegółach

Odpowiednia ciężarówka do Twoich zadań. Dowiedz się więcej o szczegółach technicznych Arocsa do 500 t.

Dane techniczne

Arocs do 500 ton w szczegółach

Dane o osiągach silników

1 W przypadku wzorów konstrukcyjnych 963 4x2 i 6x2, skrzynie ładunkowe i ciągniki siodłowe.

2 W przypadku 2. generacji silnika OM 471 (M5B) tylko w połączeniu z wersją silnika Euro V (M5Y) lub wersją silnika Euro IV (M5X).

Warianty kabin kierowcy

Kabina kierowcy typu L BigSpace, 2,5 m, płaska podłoga, widok z góry
Kabina kierowcy typu L BigSpace, 2,5 m, płaska podłoga, widok z boku

Ogólne dane techniczne

Szerokość zewnętrzna
2500 mm
Długość zewnętrzna
2300 mm
Wysokość wnętrza przy płaskiej podłodze
1990 mm
Wysokość wnętrza przed fotelami
1910 mm

Kabina kierowcy typu L StreamSpace, 2,5 m, płaska podłoga, widok z góry
Kabina kierowcy typu L StreamSpace, 2,5 m, płaska podłoga, widok z boku

Ogólne dane techniczne

Szerokość zewnętrzna
2500 mm
Długość zewnętrzna
2300 mm
Wysokość wnętrza przy płaskiej podłodze
1970 mm
Wysokość wnętrza przed fotelami
1830 mm

Kabina kierowcy typu L StreamSpace, 2,3 m, tunel 170, widok z góry
Kabina kierowcy typu L StreamSpace, 2,3 m, tunel 170, widok z boku

Ogólne dane techniczne

Szerokość zewnętrzna
2300 mm
Długość zewnętrzna
2300 mm
Wysokość wnętrza pomiędzy siedzeniami
1785 mm
Wysokość wnętrza przed fotelami
1840 mm

Kabina kierowcy typu L StreamSpace, 2,3 m, tunel 320, widok z góry
Kabina kierowcy typu L StreamSpace, 2,3 m, tunel 320, widok z boku

Ogólne dane techniczne

Szerokość zewnętrzna
2300 mm
Długość zewnętrzna
2300 mm
Wysokość wnętrza pomiędzy siedzeniami
1635 mm
Wysokość wnętrza przed fotelami
1840 mm

Kabina kierowcy typu L ClassicSpace, 2,3 m, tunel 170, widok z góry
Kabina kierowcy typu L ClassicSpace, 2,3 m, tunel 170, widok z boku

Ogólne dane techniczne

Szerokość zewnętrzna
2300 mm
Długość zewnętrzna
2300 mm
Wysokość wnętrza pomiędzy siedzeniami
1460 mm
Wysokość wnętrza przed fotelami
1590 mm

Kabina kierowcy typu L ClassicSpace, 2,3 m, tunel 320, widok z góry
Kabina kierowcy typu L ClassicSpace, 2,3 m, tunel 320, widok z boku

Ogólne dane techniczne

Szerokość zewnętrzna
2300 mm
Długość zewnętrzna
2300 mm
Wysokość wnętrza pomiędzy siedzeniami
1310 mm
Wysokość wnętrza przed fotelami
1590 mm

Konfiguracje osi Arocsa do 500 ton.

Pojazd 3-osiowy 6×4

6×4

Pojazd 3-osiowy z dwiema napędzanymi osiami tylnymi, z blokadą międzyosiową i dwiema blokadami poprzecznymi mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępny z Hydraulic Auxiliary Drive (HAD).

Pojazd 3-osiowy 6×4

6×6

Pojazd 3-osiowy z napędem na wszystkie koła (dołączanym lub stałym) wraz z blokadą międzyosiową i trzema blokadami poprzecznymi.

Pojazd 4-osiowy 8×4 / 4 oś pchana

8×4 / 4 oś pchana*

Pojazd 4-osiowy z dwiema napędzanymi osiami tylnymi, z blokadą międzyosiową i dwiema blokadami poprzecznymi mechanizmu różnicowego oraz kierowaną osią pchaną.

* Poprzez montaż osi przez Custom Tailored Trucks (CTT).

Pojazd 4-osiowy 8×4 / 4

8×6 / 4

Pojazd 4-osiowy z dwiema napędzanymi osiami tylnymi, z blokadą międzyosiową i trzema blokadami poprzecznymi oraz dwiema kierowanymi osiami przednimi, przy czym pierwsza oś przednia jest napędzana, opcjonalnie dołączana lub stała.

Pojazd 4-osiowy 8×6 / 4 oś pchana

8×6 / 4 oś pchana*

Pojazd 4-osiowy ze stałym napędem na wszystkie koła oraz dwie napędzane osie tylne z blokadą międzyosiową, kierowana oś pchana, kierowana i napędzana oś przednia z blokadą międzyosiową w skrzyni rozdzielczej i trzy blokady poprzeczne. 

* Poprzez montaż osi przez Custom Tailored Trucks (CTT).

Pojazd 4-osiowy 8×8 / 4

8×8 / 4

Pojazd 4-osiowy ze stałym napędem na wszystkie koła i dwiema kierowanymi osiami przednimi, z blokadami międzyosiowymi i czterema blokadami poprzecznymi.

To również może Cię zainteresować:

Więcej niż ciężarówka.

Więcej niż ciężarówka

Aby Twój Mercedes pozostał Mercedesem

Aby utrzymać Twoją ciężarówkę w dobrej formie

Wszystkie typoszeregi

Wszystkie typoszeregi

Ilustracje i teksty mogą zawierać wyposażenie dodatkowe oraz akcesoria nienależące do standardowego zakresu dostawy. Prezentowane ilustracje są jedynie przykładowe i nie muszą odzwierciedlać rzeczywistego stanu oryginalnych pojazdów. Wygląd oryginalnych pojazdów może różnić się od przedstawionego na tych ilustracjach. Prawo do zmian zastrzeżone. Ilustracje i teksty mogą również zawierać typy, usługi wsparcia, usługi i produkty niedostępne w ofercie w niektórych krajach.

1 Systemy wspomagające kierowcę mogą jedynie wspomagać kierowcę. Odpowiedzialność za bezpieczne prowadzenie pojazdu zawsze w pełnym zakresie spoczywa na kierowcy.

2 Wyposażenie standardowe w UE.

3 Wyposażenie dodatkowe S2J umożliwia systemowe wyłączenie opcji dezaktywacji systemów hamowania awaryjnego Active Brake Assist 6.

4 Produkty Daimler Truck Financial Services nie są dostępne we wszystkich krajach. Dostępność na danym rynku można sprawdzić u dealera.